(Cardio)Fitness
Naast het verbeteren van uw kracht en houding, kunt u natuurlijk ook werken aan uw hart- en longconditie. Hèt Sportcentrum beschikt over een complete fitnesslijn, een compleet krachthonk en uiteraard over een heel arsenaal loopbanden, crosstrainers, roeiers en fietsen. Terwijl u aan het sporten bent kunt u genieten van het unieke uitzicht.

Relax Yoga
Studie heeft aangetoond dat er 4 componenten zijn die bijdragen tot een goede gezondheid: kracht, flexibiliteit, balans en aerobe capaciteit. Met behulp van Yoga kan je al deze dingen bereiken!

Jumping

Jumping is les van 45 minuten. Op een enthousiaste manier word je door de les geleid. Zo’n beetje alles komt aanbod: kracht, conditie, coördinatie en balans. Jumping word je vrolijk van.

Spinning
Met z’n allen op opzwepende muziek op de hometrainer lekker fietsen. Bergbeklimmingen waarbij je staande op de pedalen naar boven zwoegt en afdalingen waarbij je benen het tempo maar net bij kunnen houden. Dat is SPINNING. Het grote voordeel van deze succesvolle groepsles is dat iedereen kan meedoen,want JIJ kunt toch ook fietsen? Je past zelf de weerstand van je eigen spinningbike aan, dus een les is nooit te zwaar of veel te makkelijk.

Spinning op hartslag

Op woensdag- en vrijdagavond trainen we met de spinningbike’s in je persoonlijke conditiezone. Je conditie gaat door deze training met sprongen vooruit. Zeker de moeite waard om uit te proberen.

IntensieveYoga
Intensieve Yoga is een Body & Mind groepsfitnessles. Deze les maakt gebruik van het traditionele Yoga en Tai Chi.
Onderdelen van Club Yoga zijn: gecontroleerd ademhalen, flexibiliteit, statische kracht, concentratie en meditatie.
Zeker een les om eens uit te proberen.

Intesieve Interval

Een korte maar zeer intensieve training voor gevorderden. Het doel is om de kracht en uithouding te verbeteren. Een echte uitdaging!!

Power

Power is een 50 minuten durende fitnessworkout waarbij met behulp van een stang en gewichten alle spiergroepen aangepakt worden.  Iedereen kan op zijn of haar eigen nivo trainen. Er worden veel herhalingen gemaakt met relatief weinig
gewicht. De training is gericht op  spierversteviging,afslanken en behoud van spiermassa. De combinatie van een hoog energieverbruik en het verstevigen van de spieren, maakt het een ideale training om snel “in shape” te komen.

Callanetics
Callanetics is een freestyle les dat wil zeggen dat u iedere les iets anders kunt verwachten. Een eenvoudige warming up blokje low-impact aerobic (zonder springen) op inspirerende muziek. Daarna oefeningen voor alle spieren, variërend
van grondoefeningen, oefeningen met gewichten, dynabands (elastiek) ed. Geschikt voor iedereen!! De spierconditie, motoriek, lenigheid, stabiliteit en uithoudingsvermogen wordt getraind. Prima voorbereiding op de wintersport!!!

Pilates
Pilates is een bewegingsmethode die ontworpen is om het lichaam in evenwicht te brengen. Pilates is een uitgebreid systeem van specifieke oefeningen die uitgevoerd worden op een oefenmat. Het systeem volgt de principes van zeer bewust, beheerst
en gecontroleerd bewegen met een intense concentratie, een specifieke ademhaling en werken vanuit je  kern/centrum, en dat alles met vloeiende bewegingen. Functionele training Functionele training is een circuitvorm van 30 minuten waarbij
we gebruik maken van banden (TRX) om de stabiliteit, balans en de conditie te verbeteren. Een lekkere uitdagende training waarvan je veel plezier hebt in het dagelijks leven.

YOGA van het scherm
D-YOGA is 45 minuten durende workout waarbij je flexibiliteit en kracht opbouwt. De les bestaat uit verschillende bewegingen uit Yoga, Tai Chi en Pilates. D-YOGA zorgt voor balans tussen lichaam en geest. De les wordt opgebouwd uit verschillende oefeningen die voor inspanning en ontspanning zorgen. Net als alle andere

PUMP van het scherm
D-PUMP is ontwikkeld om je kracht en uithoudingsvermogen in de grote spiergroepen te verbeteren en daarbij zoveel mogelijk calorieën te verbranden. Deze 45 minuten durende workout is uitdagend. Professionele instructeurs en jouw eigen
gewichtskeuze inspireren je om de resultaten te behalen waar je naar streeft.

Verbetert je kracht
Verbetert je algehele conditie
Vormt en toont je spieren
Verbetert je botdichtheid (helpt botontkalking te voorkomen)
Laat je sterk en vol zelfvertrouwen voelen

Spinning van het scherm
Een heerlijke 45 minuten interval training met een twist van een professionele wielertraining. De opzwepende muziek en de motiverende coaching sleept je door de training heen.

Voordelen
Verbrand Calorieën
Verbeter Conditie
Train buik- en beenspieren
Ideaal voor sporters met knieproblemen

Buikspier kwartier van het scherm
Een programma met focus op het trainen van de buikspieren. Buikspier kwartier is een 15 minuten work-out en daardoor ook ideaal om te combineren met een trainingsschema in de fitness ofwel direct na een groepsles.