(Cardio)Fitness
Naast het verbeteren van uw kracht en houding, kunt u natuurlijk ook werken aan uw hart- en longconditie. Hèt Sportcentrum beschikt over een complete fitnesslijn, een compleet krachthonk en uiteraard over een heel arsenaal loopbanden, crosstrainers, roeiers en fietsen. Terwijl u aan het sporten bent kunt u genieten van het unieke uitzicht.

Relax Yoga
Studie heeft aangetoond dat er 4 componenten zijn die bijdragen tot een goede gezondheid: kracht, flexibiliteit, balans en aerobe capaciteit. Met behulp van Yoga kan je al deze dingen bereiken!

Spinning
Met z’n allen op opzwepende muziek op de hometrainer lekker fietsen. Bergbeklimmingen waarbij je staande op de pedalen naar boven zwoegt en afdalingen waarbij je benen het tempo maar net bij kunnen houden. Dat is SPINNING. Het grote voordeel van deze succesvolle groepsles is dat iedereen kan meedoen,want JIJ kunt toch ook fietsen? Je past zelf de weerstand van je eigen spinningbike aan, dus een les is nooit te zwaar of veel te makkelijk.

IntensieveYoga
Intensieve Yoga is een Body & Mind groepsfitnessles. Deze les maakt gebruik van het traditionele Yoga en Tai Chi.
Onderdelen van Club Yoga zijn: gecontroleerd ademhalen, flexibiliteit, statische kracht, concentratie en meditatie.
Zeker een les om eens uit te proberen.

Bootcamp

Bootcamp is een spierversterkende trainingsmethode uitgevoerd in teamverband . Het doel is om de kracht en uithouding te verbeteren door intense groepstraining.  Door het teamverband sporten de deelnemers intenser dan ze individueel zouden doen, zodat de efficiëntie van de training verhoogt. Met knap weer zullen we ook naar buiten gaan.

Power is een 50 minuten durende fitnessworkout waarbij met behulp van een stang en gewichten alle spiergroepen aangepakt worden.  Iedereen kan op zijn of haar eigen nivo trainen. Er worden veel herhalingen gemaakt met relatief weinig
gewicht. De training is gericht op  spierversteviging,afslanken en behoud van spiermassa. De combinatie van een hoog energieverbruik en het verstevigen van de spieren, maakt het een ideale training om snel “in shape” te komen.

Callanetics
Callanetics is een freestyle les dat wil zeggen dat u iedere les iets anders kunt verwachten. Een eenvoudige warming up blokje low-impact aerobic (zonder springen) op inspirerende muziek. Daarna oefeningen voor alle spieren, variërend
van grondoefeningen, oefeningen met gewichten, dynabands (elastiek) ed. Geschikt voor iedereen!! De spierconditie, motoriek, lenigheid, stabiliteit en uithoudingsvermogen wordt getraind. Prima voorbereiding op de wintersport!!!

Pilates
Pilates is een bewegingsmethode die ontworpen is om het lichaam in evenwicht te brengen. Pilates is een uitgebreid systeem van specifieke oefeningen die uitgevoerd worden op een oefenmat. Het systeem volgt de principes van zeer bewust, beheerst
en gecontroleerd bewegen met een intense concentratie, een specifieke ademhaling en werken vanuit je  kern/centrum, en dat alles met vloeiende bewegingen. Functionele training Functionele training is een circuitvorm van 30 minuten waarbij
we gebruik maken van banden (TRX) om de stabiliteit, balans en de conditie te verbeteren. Een lekkere uitdagende training waarvan je veel plezier hebt in het dagelijks leven.

D-YOGA
D-YOGA is 45 minuten durende workout waarbij je flexibiliteit en kracht opbouwt. De les bestaat uit verschillende bewegingen uit Yoga, Tai Chi en Pilates. D-YOGA zorgt voor balans tussen lichaam en geest. De les wordt opgebouwd uit verschillende oefeningen die voor inspanning en ontspanning zorgen. Net als alle andere

D-PUMP
D-PUMP is ontwikkeld om je kracht en uithoudingsvermogen in de grote spiergroepen te verbeteren en daarbij zoveel mogelijk calorieën te verbranden. Deze 45 minuten durende workout is uitdagend. Professionele instructeurs en jouw eigen
gewichtkeuze inspireren je om de resultaten te behalen waar je naar streeft. Zoals bij alle andere V-GYM programma’s, wordt een les elke 3 maanden vernieuwd met nieuwe muziek en nieuwe choreografie.

Verbetert je kracht
Verbetert je algehele conditie
Vormt en toont je spieren
Verbetert je botdichtheid (helpt botontkalking te voorkomen)
Laat je sterk en vol zelfvertrouwen voelen

D-MADNESS
V-MADNESS is een niet te evenaren high-impact cardio workout. Deze training is ontwikkeld om vet te verbranden en in no-time je atletische  capaciteit te vergroten. Deze explosieve 30-minuten training combineert high impact body weight oefeningen zonder gebruik van materialen. V-MADNESS geeft je, onder leiding van een goed getraind  coach, de uitdaging en de intensiteit die je nodig hebt om je training een boost te geven en je de resultaten te geven die je graag wilt! Net als alle andere V-GYM programma’s wisselt V-MADNESS elke drie maanden van choreografie en muziek.

Voordelen
Vergroot in no-time je atletische capaciteit
Maximaliseer je calorieverbranding tijdens de workout
Uren na de workout blijf je extra calorieen verbranden
Korte workout tijd (30 min)

D-CYCLE
D-CYCLE is een heerlijke 45 minuten interval training met een twist van een professionele wielertraining. De opzwepende muziek en de motiverende coaching sleept je door de training heen.

Voordelen
Verbrand Calorieën
Verbeter Conditie
Train buik- en beenspieren
Ideaal voor sporters met knieproblemen

D-FIGHT
D-FIGHT is de krachtige 45 minuten cardio-workout waarbij je al je energie zeker weten kwijt komt. Dit energieke en krachtige programma is geïnspireerd op de Oosterse vechtkunst en maakt gebruik van bewegingen uit verschillende disciplines, zoals Karate, Boksen, Taekwondo, Tai Chi en Muay Thai. Ondersteund door een enthousiaste en zeer kundige virtuele master trainer, kick en jab/cross je je een weg door de les en verbrand je veel calorieën. Net als bij alle andere programma’s wisselt D-FIGHT elke drie maanden van choreografie en muziek.

Voordelen
Verbetert de hart-en longfunctie en vermindert het risico op hart-en vaatziekten
Vormt de belangrijke spiergroepen
Helpt je calorieën te verbranden voor een slanker lichaam
Verbetert de coördinatie en behendigheid
Verbetert de botdichtheid
Verbetert je houding en stabiliteit en versterkt je kernspieren
Je vergroot je zelfvertrouwen

D-DANCE
D-DANCE is een super energieke 30 minuten durende dansles voor de beginnende en gevorderde danser. Je danst op populaire hits die hoog in de hitlijsten staan, klanken die te horen zijn in de meest trendy discotheken over de hele wereld, maar
ook de beste classics worden weer helemaal hip remixed. Dit maakt V-DANCE tot een swingende workout die altijd gezellig is. Elke 30 minuten durende V-DANCE les is levendig, uniek en afwisselend – en, zoals bij alle andere V-DANCE programma’s,
wisselt de choreografie en de muziek elke drie maanden.

Voordelen
Je krijgt alle voordelen van interval-training
Je komt in de zogenaamde vetverbrandings-zone, zonder bezig te zijn met een ultra-
zware workout
Je leert geweldige, nieuwe dans moves
Je verbetert je coördinatie
Je verbetert je conditie
Je hebt er lol in, voelt je er lekker bij en je vergeet helemaal dat je aan het trainen bent

D-ABBS
V-ABBS is een programma met focus op het trainen van de buikspieren. D-ABBS is een 15 minuten work-out en daardoor ook ideaal om te combineren met een trainingsschema in de fitness ofwel direct na een groepsles. Met D-ABBS zorg je
ervoor dat je buikspieren optimaal getraind worden.

Voordelen
Je versterkt je buikspieren
De training duurt slechts 15 min
Verbetering van je algehele houding
Strakke buik

D-YOGA Silver
D-YOGA silver is een programma speciaal gemaakt voor ouderen die fit willen blijven. Dit programma’s zorgt ervoor dat ouderen langer hun algemene dagelijkse verrichtingen kunnen blijven doen. Het programma is ideaal te gebruiken als
dagbesteding bij ouderen opvang, maar ook voor sportscholen om langer mogelijkheden te bieden voor hun leden. Het programma kan staand, met een stoel of zittend op een stoel gedaan worden. Iedere les duurt 20 minuten.

Voordelen
Ontspanning van lichaam en geest
Houdt spieren en gewrichten soepel
Stimuleert de bloedsomloop
Verbetert de stabiliteit